Moja zawodowa bańka – KLIENT

Gdy 24 lata temu zaczynałam swoją pierwszą poważną pracę otrzymałam duży i gruby segregator, abym w domu zapoznała się z podejściem do Klienta w firmie. Wracając z tym ciężkim segregatorem zastanawiałam się, o co w tym chodzi? Taki segregator na temat klienta? O czym tu pisać tyle? Klient jak klient, każdy nim jest. Jaka to filozofia?

Segregator zawierał informację, o typach klientów z ich charakterystykami, o typach komunikatów, jakie warto stosować i w jakich sytuacjach, o zwrotach o różnym charakterze, o budowaniu relacji a przede wszystkim, o tym, że Klienta się WIDZI. Widzi się go, gdy przychodzi i widzi się go, gdy odchodzi. Klient jest ważny tylko wtedy, gdy jest zauważony i gdy odczuwa to, że jest zauważony. Nie obserwowany, nie podglądany, nie zaczepiany ale właśnie ZAUWAŻONY.

Widzę Cię Kliencie i jesteś dla mnie ważny. Co mogę dla Ciebie zrobić?

Tak wiem, że wielu z Was napisze mi, że tak się już nie mówi, że taki zwrot już nie jest prawidłowy i przedstawicie pewnie kolejne nowe, atrakcyjne, sprzedażowe  i budujące relacje zwroty. Dostrzegam to, wierzcie mi.

Ale niezależnie od tego, jakie zwroty ulegną zmianie, jak je zmodyfikujecie, jeśli tego Klienta nie będziecie WIDZIEĆ, nic z tego nie będzie. Dostrzegam obecnie na każdym kroku, poprzez współpracę z innymi, poprzez kontakty nawet jeśli są tylko wirtualne, że ZAUWAŻANIE Klienta, to unikalna umiejętność.

Obecnie rzadko kto WIDZI Klienta.

Widzi się leady sprzedażowe

Widzi się FB osoby/firmy

Widzi się pieniądze, jakie będę miał/ ła z …

Widzi się ciąg działań, które się zrobi w projekcie X

Obecnie rzadko kto PYTA Klienta

Jak ocenił ostatni webimar?

Jakie ma pytanie do materiału X?

Czego potrzebuje w ramach x ..?

Jak można mu pomóc?

Obecnie rzadko kto ZWROTNIE komunikuje się z potencjalnym Klientem

Po co odpisywać na maila?

Po co dopytywać?

Po co poinformować, że materiały dotarły, że są zrozumiałe lub nie.. po co?

Po co w ogóle mieć kontakt z Klientem, jak można przesłać automatyczną, jedną z wielu odpowiedzi.

Jeśli chcesz sprawdzić, jak proces zauważenia Klienta przedstawia się u Ciebie napisz do mnie. Pierwsza konsultacja jest bezpłatna.