Czas pandemii spowodował, że niektórzy zdecydowali się na przygodę z wirtualnym światem. Zaczęły być dostępne bezpłatne webinary i szkolenia na określone tematy. Duża otwartość na dzielenie się własną wiedzą, doświadczeniami, produktami i usługami, dała możliwość skorzystania za darmo z wielu wartościowych rzeczy. Cały świat otworzył się na dawanie i dzielenie się.
I jak zostało to przyjęte?
- Niektórzy „rzucili się” w wir możliwości skorzystania, tracąc rozeznanie, gdzie się zgłosili i komu przesłali swoje dane mailowe.
- Inni planując swój udział w określonym działaniu, tak się na tym skupili, że wysyłając swoje zgłoszenie dowiedzieli się, że miejsc już brak.
- Jeszcze inni korzystali z kilku działań na raz, co skutkowało tym, że w żadnym działaniu nie byli od początku do końca.
- Były też osoby, które wybrały sobie jedno działanie i na nim skupiły swoją uwagę.
- I były też sytuację, gdzie ilość możliwości zahamowała proces decyzyjny i potencjalny uczestnik nie dokonał żadnego wyboru.
Jak te możliwości skorzystania z darmowych materiałów i działań mają się do szacunku, spytacie? W słowniku języka polskiego, szacunek to: stosunek do osób lub rzeczy uważanych za wartościowe i godne uznania.
- „Rzucający się w wir” – Kogo/ co uszanowaliście zgłaszając się do kilku działań?
- Planujący bez udziału (brak miejsc) – Co tak działając uszanowaliście?
- Korzystający na raz w kilku- Jak rozkładał się Wasz szacunek?
- Skupiający na jednym – Czym był ten szacunek?
- Bez decyzji o udziale – Gdzie umieściliście swój szacunek?
Gdybyśmy mieli ten opis odnieść do działań podejmowanych przez pracodawców i pracowników w czasie pandemii, to:
- Jak przedstawia się szacunek do firmy, który zadbała o pracowników szukając prawnych i pomocowych rozwiązań przetrwania w czasie bez pracy?
- Jak pracownicy okazali szacunek pracodawcom w tym trudnym czasie?
- Jak pracodawcy okazali szacunek pracownikom w tym trudnym czasie?
- Jak firmy uszanowały lęki swoich pracowników?
- Jak pracownicy uszanowali lęki pracodawców?
- W jaki sposób pracownicy uszanowali działania rozwojowe/ psychologiczne/ szkoleniowe, o które zadbali pracodawcy?
- W jaki sposób pracodawcy uszanowali działania wspierające/ pomocowe oferowane przez pracowników?