Szacunek

Czas pandemii spowodował, że niektórzy zdecydowali się na przygodę z wirtualnym światem. Zaczęły być dostępne bezpłatne webinary i szkolenia na określone tematy. Duża otwartość na dzielenie się własną wiedzą, doświadczeniami, produktami i usługami, dała możliwość skorzystania za darmo z wielu wartościowych rzeczy. Cały świat otworzył się na dawanie i dzielenie się.

I jak zostało to przyjęte?

  1. Niektórzy „rzucili się” w wir możliwości skorzystania, tracąc rozeznanie, gdzie się zgłosili i komu przesłali swoje dane mailowe.
  2. Inni planując swój udział w określonym działaniu, tak się na tym skupili, że wysyłając swoje zgłoszenie dowiedzieli się, że miejsc już brak.
  3. Jeszcze inni korzystali z kilku działań na raz, co skutkowało tym, że w żadnym działaniu nie byli od początku do końca.
  4. Były też osoby, które wybrały sobie jedno działanie i na nim skupiły swoją uwagę.
  5. I były też sytuację, gdzie ilość możliwości zahamowała proces decyzyjny i potencjalny uczestnik nie dokonał żadnego wyboru.

Jak te możliwości skorzystania z darmowych materiałów i działań mają się do szacunku, spytacie? W słowniku języka polskiego, szacunek to: stosunek do osób lub rzeczy uważanych za wartościowe i godne uznania.

  1. „Rzucający się w wir” – Kogo/ co uszanowaliście zgłaszając się do kilku działań?
  2. Planujący bez udziału (brak miejsc) – Co tak działając uszanowaliście?
  3. Korzystający na raz w kilku- Jak rozkładał się Wasz szacunek?
  4. Skupiający na jednym – Czym był ten szacunek?
  5. Bez decyzji o udziale – Gdzie umieściliście swój szacunek?

Gdybyśmy mieli ten opis odnieść do działań podejmowanych przez pracodawców i pracowników w czasie pandemii, to:

  1. Jak przedstawia się szacunek do firmy, który zadbała o pracowników szukając prawnych i pomocowych rozwiązań przetrwania w czasie bez pracy?
  2. Jak pracownicy okazali szacunek pracodawcom w tym trudnym czasie?
  3. Jak pracodawcy okazali szacunek pracownikom w tym trudnym czasie?
  4. Jak firmy uszanowały lęki swoich pracowników?
  5. Jak pracownicy uszanowali lęki pracodawców?
  6. W jaki sposób pracownicy uszanowali działania rozwojowe/ psychologiczne/ szkoleniowe, o które zadbali pracodawcy?
  7. W jaki sposób pracodawcy uszanowali działania wspierające/ pomocowe oferowane przez pracowników?